Monday, February 9, 2009

Semangat Jebat Hadir Tanpa Diduga

Salam..Media arus perdanatermasuk ahbarnya yang menbuat fitnah dan provoksi melampaui batas tanpa memikirkan akibatnya sanggup dikuda oleh Gorombolan yang terdesak semakin Hebat, pintar menfitnah, licik, meperompak, penipu, menbuat jenayah, menbunuh Demokrasi dan menbelakangi undang2 budaya timur.Kepada DYMM Sultan2, raja2 melayu dan Yang Dipertua. Sejak 1998 lagi (bahkan sebelum itu pun lagi ) sampai le ke sekarang ni apa kah sumbangan, perlindungan, keadilan yang sudah diambil oleh 9 raja2 Melayu ini keatas nasib orang2 Melayu? Bagitahu, apa yang mereka dah buat sebagai pelindung Agama. Apa yang nampak hanya lah setakat mengistharkan tarikh mula puasa, hari raya dan memberi darjah kebesaran (bersepah-sepah bagi award,,mungkin dah jadi world record kut.) spt Tan Sri, Dato Seri, Dato..etc, mengalah kan Great Britian (lord, duke, sir etc).Ironi nya Negara dan Negeri hanya sekangkang kera, rakyatnya hanya 27 juta orang (termasuk imigran) Raja sampai 9 orang..ditambah dengan Yang DiPertua lagaknya lebih dari Raja tapi orang Melayu bertambah teruk*(sungguh hairan, SIAM hanya ada satu raja tapi dapat menyelasai masaalah politik Thailand dan sentiasa mengutama kan rakyat lebih daripada mana2 ahli politik. Sebab itu rakyat nya menghormati beliau).
Belambak anak2 Melayu jadi murtad, murahnya maruah anak perempuan Melayu kalah kan pelacur (pegile check kat youtube) dan anak2 lelaki melayu lebih ramai yang jadi separuh jantan dan separuh perempuan,,, lembik, lembab, layu and lazy macam pondan tak ada tulang belakang. Soalan nya kenapa tiap2 kali ada masalah orang2 Melayu masih LAGI mencari raja2 Melayu YANG JELAS2 LEMBIK ,KAKU, BISU DAN LAYU yang tidak ambil pusing dan peduli pun keatas rakyat nya. Tapi orang Melayu masih tak nampak2 usaha yang sia2 ini.Maafkan Saya jika kata2 ini salah dan melampau, kerana semangat Jebat ini hadir tanpa diundang.

(Petikan daripada sebuah blog suara rakyat)

4 comments:

  1. Anwar nak buat dengan cara yang berhemah ,tertib mengikut perlembagaan.Panggil semua ahli parlimen buat sidang khas undi tak percaya pada PM. Inilah cara yang betul yang Anwar nak buat.Semua mengikut perlembagaan.Bukan desperado macam Najis buat kat PR Perak.

    ReplyDelete
  2. Harakah,Siasah,Keadilan perlu cetak berita lama UM dan BH berkaitan demontrasi umno lucut kekebalan raja raja melayu suatu waktu dulu.(sebenar aku memang sokong dari dulu hingga sekarang).Sebar secara percuma pada umum dalam 2 PRK nanti.tunjukan dan paparkan apa yang UM dan BH lapurkan terutama kemewahan tanpa had raja raja ini.kecuali Sultan Terangganu,Sultan Kedah,Raja Perlis

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. Ada beberapa kerat manusia pengampu secara terang menyalahkan Pakatan dan penyokongnya. Saya akui perbuatan penyokong Pakatan dilihat amat pelik dan huru-hara bermula Jumaat lalu. Tetapi dalam sehari dua yang lepas penyokong kerajaan Barisan juga dilihat turun ke jalanan untuk menunjuk perasaan. Penyokong Pakatan menunjuk perasaan dengan laungan bubarkan DUN dan penyokong kerajaan Barisan dengan Daulat Tuanku. Sama sahaja mereka turun ke jalanan untuk menunjuk perasaan, cuma bezanya satu pihak agresif dan satu pihak lagi tidak. Tetapi hakikatnya kedua-dua pihak kini mempunyai penyokong mereka dijalanan menunjuk perasaan. Dengan kata lain demonstrasi. Ini semua menurut saya, Najiblah puncanya. Memilih untuk berbeda kerana tercetusnya huru dan hara ini adalah disebabkan tumbangnya kerajaan Pakatan Perak secara paksaan melalui pintu belakang. Secara tegasnya idea ini cuma terkandung dalam retorik Anwar, tetapi malangnya dicedok dan diamalkan oleh Najib. Persoalan saya cuma kenapa perlu tergesa menerima pelompat dan tergesa juga untuk mengambil alih kuasa di Perak? Barisan masih bermandat penuh di Perseketuan, dengan kuasa yang ada buatlah kerja agar rakyat lima negeri ini dapat dipujuk semula. Kenapa tidak sabar? Jika ada pun pelompat yang menyatakan sokongan ikhlas, lakukan sahaja di sidang DUN yang sahihlah MB Pakatan akan terlucut. Penyokong kedua pihak adalah rakyat, bermakna sekarang rakyat juga bertelagah sesama sendiri. Maka, dimana kebaikannya untuk rakyat di Perak seluruhnya jika Barisan mengambil alih sesegera begini. Benar kata JMD, rakyat ada pilihan untuk tidak membaling batu atau untuk tidak berdemo, tetapi pemimpin juga ada pilihan untuk memilih apa yang terbaik untuk rakyat mereka. Apakah kini rakyat Perak sudah dapat yang terbaik melalui pilihan yang dibuat pemimpin UMNO/BN terutama Najib? Kita bakal tahu tidak lama lagi melalui keputusan PRK parlimen Bukit Gantang.

    ReplyDelete